Felanmälan

För att garanti/reklamation ska kunna åberopas måste ett tekniskt fel föreligga. D.v.s. handhavandefel, rensningar, installationsfel eller yttre åverkan innefattas ej av garanti/reklamation. Debitering utgår då med minst 985:-.

Tänk på att det är väldigt viktigt för oss att få veta vilken Modell-/ typ-beteckning produkten som Du felanmäler har (i vissa fall även produktnr och serienr), detta för att Du ska få snabbare service. Om Du är svårnådd under dagtid skriv gärna vilken tid man når Dig säkrast.

När du har gjort felanmälan via nätet ber vi Dig att inte belasta vår telefonkö. Vi behandlar/besvarar Din felanmälan så fort vi kan, normalt inom två arbetsdagar.

På följande fabrikat/ tilläggsförsäkringar får vi ej ta emot anmälningar direkt, utan de måste felanmälas direkt av innehavaren till respektive tillverkare:

Franke/Futurum

Miele, Siemens home, BOSCH, NEFF, FAFFENAU